2021 – nu Ekstern lektor på Aarhus Universitet/DPU, afdelingen for pædagogisk psykologi. En del af forskningsprojekt om børn og unges perspektiver på trivsel i SFO, fritidshjem og klubregi – et samarbejde mellem AU og BUPL v/ tovholder lektor Kirsten Elisa Petersen.
2021 – nu Reviewer på internationale tidsskrifter (Frontiers) samt danske tidsskrifter (Nordiske Udkast) og bøger.
2020 – nu Udvikling af kurser, undervisning og uddannelser (samtalegruppeleder) om skilsmisse samt om anbragte børn og unge i kommunal og privat regi. Vejleder på hovedopgaven ved psykoterapeutuddannelsen på KP.
2020 – nu Familieterapeut i Ballerup Familiehus – deltidsansat.
2016 – 2017 Bachelorvejleder ved Pædagoguddannelsen København – Campus Carlsberg
2015 – 2017 Gæsteunderviser ved Pædagoguddannelsen København – Undervisning i det tværfaglige modul
2014 – nu Medlem af Censorkorpset på Den Ny Pædagoguddannelse 2008 – 2017 Familieterapeut i Ballerup Familiehus. Tværfagligt forbyggende arbejde med sårbare gravide og mødre i projekterne Ung mor og Tidlig indsats. Helhedsorienteret terapeutisk indsats, hvor relationsarbejdet mellem forælder og barn er det bærende element i behandlingen. Behandlingen består af gruppeterapi, parterapi og individuel terapi. Derudover har jeg deltaget i en task force med fokus på at opkvalificerer Ballerup Kommunes indsatser for familier i skilsmisse. Projektet blev støttet af Egmont Fonden og implementeret i Familiehuset i 2016-2018.
2002 – 2007 Konsulent ved De 4 Årstider – Netværkssted for anbragte og tidligere anbragte børn og unge. Jeg har arbejdet med de unges forståelse af egen opvækst igennem gruppeforløb samt støttet dem i at arbejde med deres egne livshistorier og familiekonstellationer. Derudover har jeg arbejdet med efterværnsforløb, caféaftner og åben rådgivning.
2000 – 2002 Afdelingsleder ved Emdrupgård skole- og behandlingshjem 2000 Pædagog ved Frederiksholm Akutinstitution
1994 – 1999 Støttepædagog i støttepædagogkorpset ved Lokalcenteret Ryvang. Arbejdet i børnehaven Æbelø, ud fra filosofien ”mild specialisering”, hvor målet er at inkludere forskellige børn med diagnoser i børnehavens almindelige rammer.
”Mentalisering” Længerevarende kursusforløb i Ballerup Familiehus. ”Circle of security” Arbejdsmodel der bygger på tilknytningsteori v/Ida Brandtzæg og Stig Torsteinson, psykologer og specialister i børne- og ungdomspsykologi.
”Tidlig indsats” Observation af spædbørn og småbørn og den tidlige forældre/barn kontakt v/ Anna Rosenbeck, specialist i børnepsykologi og supervision.
”Tidlig tilknytning” Margareta Brodén, psykolog og specialist i spædbarnsterapi. Diverse kurser inden for tidlig tilknytning, relationsarbejde og mentalisering. Supervision hos Margareta Brodén siden 2008.
”Sorg og krise” v/ Børneringen
”Friluftsliv” v/ LFS – 8 dages outdoor kursus i Wales på Dolygaer Outdoor Education Center.
”Mindfullness” v/ Hanne Frøyer
Medlem af forskningsprogrammet Nordisk Netværk for Barnelivsforskning fra 2017. Hvert år samles forskere fra de nordiske lande og udveksler samt udvikler viden og faglige perspektiver på forskning i børns liv. Medlem af Dansk Psykoterapeutforenings Etikudvalg (2021), hvor jeg rådgiver og sparre omkring sager, der berører etiske dilemmaer og problemstillinger.
Medvirket i DRs programrække om positive samspil og konfliktløsning børn og voksne imellem af Grete Krag Müller. Programmerne er udarbejdet af redaktør Kirsten Emborg og tv-tilrettelægger Marie Darger, og er fortsættelsen af programmerne ”Nyfødt”.
Idéudvikler for DR-udviklingsafdeling på programmerne ”Fædre og spædbørn” i samarbejde med chefpsykolog Svend Aage Madsen.
Rose, P. (2023). Samtalegruppe for børn og unge. Akademisk Forlag. Under udarbejdelse.
Rose. P. (2022). Relationsteorien – det kuperede landskab i barnets intersubjektive tilblivelse (in press). I: Testmann, L. &
Lund, A.S. (red.), Udviklingspsykologi for pædagoger. Hans Reitzels Forlag.
Rose, P. & Ness, O. (2022). Balancing Children´s Emotions and Everyday School Life: A Qualitative Study of Children´s Experiences with Divorce (In press). Journal of School Health.
Rose, P. (2021). ´At lede efter Klumpen`- Et analytisk afsæt til at udforske følelseshåndtering for børn i skilsmisse. Nordiske Udkast, årgang 49, nr. 1, p.95-114.
Rose, P. (2021). “ Det er sjovt, hvor forskellige man er, selvom man er ens med sin skilsmisse” – en undersøgelse af børns oplevelser med samtalegrupper for skilsmissebørn. Barn – Forskning om barn og barndom i Norden, 39, 2-3, p.105-120.
Rose, P. & Winther-Lindqvist, D. (2021). Analysing Professionals Social Representations and Defensive Tastics when Legitimising Conversation Groups in Schools. Papers on Social Representations – Threads of Discussion, Vol. 30, 2, p.1-28.
Rose, P. (2020). Samtalegrupper for børn med skilte forældre. Social repræsentations teoretiske analyser af samtalegrupper på danske skoler. Ph.d. afhandling i pædagogisk psykologi på DPU, Aarhus Universitet.
Rose, P. & Suhr, A. (2020). Samtalegrupper for børn og unge i sorg eller skilsmisse. En litteraturgennemgang af skolebaserede interventioner. Arts, Aarhus Universitet.
Rose, P. (2020). Tidlig forbyggende indsats i spændingsfeltet mellem omsorg og kontrol. I: Sieling, V.J. & Cecchin, D. Pædagoger kompetencer i bevægelse. Akademisk Forlag.
Falk Hansen, N. & Rose, P. (2018). Æstetikken i pædagogikken – en genvej til demokrati og mangfoldighed.
Kognition & Pædagogik, 28. Årgang, nr. 109.
NLP Huset
Traps Allé 13
2500 Valby, Danmark
Cvr. 18485141
Kontakt
Telefon: +45 49 49 56 57
E-mail: info@nlphuset.dk
Overblik
Få et overblik over alle kurser
og uddannelser
NLP Huset
Traps Allé 13
2500 Valby, Danmark
Tlf.: +45 49 49 56 57
E-mail: info@nlphuset.dk
Cvr. 18485141
Overblik
Få et overblik over alle kurser
og uddannelser